Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart
Tewaterlating 21 december 2004
Wordt verbouwd tot kraanschip

FINESSE
Bouwjaar 2012, imonummer 9592850, grt 35586
Eigenaar Fairstar Finesse B.V., Rotterdam
Manager Fairstar Heavy Transport N.V., Rotterdam
Gebouwd Guangzhou Shipyard International Co. Ltd., Guangzhou / H10130004
LxBxH 216,70 x 43,00 x 13,00 meter
Vermogen 14265 pk, snelheid 14 knoop, roepsein PCNJ

Half afzinkbaar zwaarladingschip
2-7-2010 (NV) contract
5-5-2011 1e staal gesneden
22-9-2011 (22-10-2011 NV) kiel gelegd
bij Jiangsu Qidong Daoda Heavy Industry Co. Ltd. onder bouwnummer H10130004,
in aanbouw door Guangzhou Shipbuilding International Co. Ltd. (GSI), Qidong, China
5-4-2012 te water gelaten
31-10-2012 bij LongXue Shipbuilding, LongXue Island, Nansha District gedoopt
27-11-2012 (NV) opgeleverd door Guangzhou Shipyard International Co. Ltd.
4 x 4.000 kW, Wärtsilä 8L32, Wärtsilä Finland Oy, dieselelektrisch,
2 elektromotoren van 10.500 kW, ABB, ABB Qy, Motors and Generatorss, Helsinki, Finland

2-3-2015 (e) in beheer bij N.V. Fairstar Heavy Transport, Rotterdam
Anglo-Eastern Ship Management Ltd., Hong Kong voor Dockwise Shipping B.V., Breda

1-2016 vlag Malta, roepsein 9HA4215

9-3-2017 te Singapore om verbouwd te worden tot kraanschip met een 3.000 tons kraan
T.b.n. BOKALIFT 1

Informatie Scheepsfotoruilbeurs

1-8-2013 afgemeerd op de Maasvlakte

© Flying Focus