Dagelijks met nieuws en foto's over de Nederlandse zeescheepvaart
Tewaterlating 21 december 2004 ✉ koopvaardij@gmail.com
18 juli 2017 op de Nieuwe Waterweg t.h.v. de Berghaven, Breeddiep

FORTE
Imonummer 9592848 half afzinkbaar zwaarladingschip
2-7-2010 contract, 28-10-2010 eerste staal gesneden
18-4-2011 kiel gelegd bij Dao Da Heavy Industry
voor Guangzhou Shipbuilding International Co. Ltd. (GSI)
18-9-2011 te water gelaten (opgedreven uit bouwdok) onder bouwnummer H10130003
14-4-2012 proefvaart op de Chinese Zee
21-5-2012 opgeleverd N.V. Fairstar Heavy Transport, Rotterdam, roepsein PBAN
36.653 BRT, 10.996 NRT, 47.500 DWT
216,70 (208,74) x 43,00 x 13,00 x 9,680 meter, 14 knoop,
4 x 4.000 kW, Wärtsilä 8L32, Wärtsilä Finland Oy, dieselelektrisch,
2 elektromotoren 10.500 kW, ABB, ABB Qy, Motors and Generatorss, Helsinki, Finland

23-5-2012 gedoopt FORTE
5-2012 ingezet voor het vervoer t.b.v. het Gorgon LNG Project in Noord-Azië

30-6-2014 (e) verkocht aan Fairstar Forte B.V., Rotterdam,
in beheer bij Dockwise Shipping B.V., Breda
en Anglo-Eastern Ship Management Ltd., Hong Kong

2-2016 vlag Malta, roepsein 9HA4216

+ link Meer foto








Verder inkomend de 'A2B Energy', uitgaand de 'Anglia Seaways' en de 'Nordic Skagen'




A2B ENERGY
Bouwjaar 1998, imonummer 9183427, grt 3999, dwt 5356
Eigenaar A2B-Online 3 B.V., Moerdijk
Manager Holwerda Shipmanagement B.V., Heerenveen
Bouwwerf J.J. Sietas KG Schiffswerft GmbH & Co.
Lxbxd 101,19 meter x 18,45 meter x 8,25 meter, roepsein PCTC




ANGLIA SEAWAYS
Bouwjaar 2000, imonummer 9186649, grt 13073
Eigenaar DFDS A/S, vlag Denemarken
Gebouwd Guangzhou Shipyard Int. Co. Ltd., China / 11
LxBxH 142,50 x 23,47 x 7,40 meter
Vermogen 12399 pk, snelheid 15,5 knoop, roepsein OZHV2

7 juli 2000 als MAERSK ANGLIA gedoopt te Scheveningen
12 januari 2009 beheer Maersk Ship Management B.V.
8 augustus 2010 herdoopt ANGLIA SEAWAYS
10 februari 2011 (e) onder Deense vlag








Startpagina