Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart,
tewaterlating op 21 december 2004

Voormalige Kroonborg bestaan twijfelachtig

De KROONBORG bouwjaar 1954, imonummer 5197078,
7-11-1953 te water gelaten bij Gebr. Niestern & Co., Delfzijl (246),
aanvankelijk in aanbouw als MEVO,
3-5-1954 opgeleverd als KROONBORG aan
N.V. E. Wagenborg's Scheepvaart- & Expeditiebedrijf, Delfzijl,
roepsein PFLW.
21-1-1964 tijdens een reis van Västeräs, Zweden naar Delfzijl
met een lading hout op de Eems in aanvaring gekomen
met het Nederlandse m.s. BATAVIER III, liep daarbij
aanzienlijke boegschade op, gerepareerd
bij N.V. Gebr. Niestern, Delfzijl.
1973 verkocht aan Hendrik & Piet Holwerda, Heerenveen,
in beheer bij Holwerda Scheepvaart B.V., Heerenveen,
30-11-1973 herdoopt TANJA HOLWERDA, roepsein PHWX.
24-11-1980 verkocht aan Scheepswerf Barkmeijer Stroobos B.V., Stroobos, in beheer bij Holwerda Scheepvaart B.V., Heerenveen.
25-11-1980 verkocht aan Jenson Lines Pte. Ltd., Singapore,
herdoopt JENSON II.
1980 verkocht aan Pasti Berjaya Enterprises Sendirian Berhad, Penang-Maleisië.
22-3-1989 tijdens een reis van Kota Kinabula, Indonesië naar Singapore brak brand uit op het achterschip, op 28 mijl van Labuan door de bemanning verlaten, 22-3-1989 op sleeptouw genomen,
23-3-1989 gearriveerd te Labuan,
24-3-1989 vertrokken achter een sleepboot naar Singapore, gelost te Singapore, 6-1989 in de vaart na reparatie.
1990 verkocht aan Mee Lee Chong Pte Ltd., San Lorenzo-Honduras, herdoopt CICELIA.
1998 verkocht aan Prosperity Five Enterprise Pte. Ltd., San Lorenzo-Honduras. 2007 eigenaar en vlag: onbekend.
20-6-2011 (e) geschrapt uit Lloyd’s Register, bestaan twijfelachtig.

» informatie: SCHEEPSFOTORUILBEURS