Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart,
tewaterlating 21 december 2004

Bestemming Riga

20 april 2012 op het Noordzeekanaal komende uit Amsterdam

LADY ANNA
bouwjaar: 2012, imonummer: 9624811, gt: 2544
Eigenaar: Lady Anna B.V., Delfzijl (Henk Cornelissen)
Beheer: Wijnne Barends B.V.
Gebouwd: Groningen Shipyards, Waterhuizen / bouwnummer 127
LxBxH: 88,00 x 13,40 x 4,90 meter
Vermogen: 1015 pk, snelheid: 10,0 knoop, Roepnaam: PCND

© Ruud Coster, IJmuiden Coster Maritieme Fotografie






Ze is de eerste in een serie van vier zee-rivierschepen, die mogelijk nog wordt uitgebreid naar acht schepen.
De Lady Anna en haar zusjes zijn van het type Sea River Liner 3700 dat gebouwd wordt voor rederij Wijnne Barends en gelieerde reders en
kapitein-eigenaren.

De in samenwerking met Conoship door Groot Ship Design ontworpen
Sea Liner 3700 heeft een bruto tonnage van 2750 ton.
De verdere specifieke gegevens van de met een hefbaar stuurhuis uitgeruste zee-rivierschepen luiden: lengte over alles 88 meter, lengte tussen de loodlijnen 84,98 meter, breedte 13,40 meter, holte 7,05 meter.
Wijnne Barends is met Groningen Shipyards in onderhandeling om de reeks uit te breiden naar acht schepen.

Bij vertrek uit de Zuidersluis naar zee

© Ruud Coster, IJmuiden