De Prinses Christina en de Prins Willem Alexander werden in 2003 aan Italië verkocht. Ze zouden worden ingezet op een veerdienst naar Messina, maar hebben voornamelijk stilgelegen.
Nu worden ze naar Turkije versleept om daar te worden gesloopt.
De Prinses Christina en de Prins Willem-Alexander van de Provinciale Stoombootdiensten (PSD), werden in Zeeland overbodig na de opening van de Westerscheldetunnel in 2003. Ze gingen naar Italië en werden daar omgedoopt tot de Ladies Matacena en de Athos Matacena.
Een groep belangstellenden volgt het wel en wee van de PSD schepen nog op de voet, onder meer via de daarvoor opgerichte website • www.psd.net. Zij willen nu proberen om de werfplaten van de twee veerboten vanuit Turkije weer terug naar Zeeland te krijgen.
Bron: Omroep Zeeland
9 augustus 2006 te Messina
ATHOS MATACENA
Bouwjaar 1970, imonummer 8949941, grt 3472, roepnaam CQTZ
van Amadeus (Ulisse Shipping), Reggio di Calabria, Italië
gebouwd bij N.V. Scheepswerf & Machinefabriek De Merwede / 598
De voormalige Nederlandse PRINS WILLEM ALEXANDER
van de Provinciale Stoombootdiensten in Zeeland, Vlissingen
21 december 2003 eerste afvaart Messina-Reggio di Calabria
© Ian Boyle