Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart,
tewaterlating op 21 december 2004

Update: herdoopt

DOCK EXPRESS 20
Bouwjaar 1982, imonummer 8125064, 1982 kiel gelegd,
11-12-1982 te water gelaten als DOCK EXPRESS 20,
9-5-1983 proefvaart op de Noordzee,
5-1983 opgeleverd Verolme Scheepswerf Heusden B.V., Heusden (994)
aan Dock Express Shipping B.V., Rotterdam, roepsein PDRN,
ro-ro, zwaarlading- dokschip, 6.115,8/14.319,42 BRT, 937 TEU,
8.000 EPK, 5.884 kW,
2 x Werkspoor 6TM410, Stork-Werkspoor Diesel B.V.
1992 verkocht aan Dock Express Shipping 20 B.V., Rotterdam,
in beheer bij Dock Express Shipping B.V.,
1993 verbouwd tot kabellegger, 13-11-1993 vertrokken vanuit de
Europoort met een charter bij A.T. & T.
1-1-1994 in beheer bij DOCKWISE N.V.
1994 verkocht aan Dock Express Shipping 20 N.V., Willemstad-N.A.,
in beheer bij DOCKWISE N.V.
7-2004 verkocht aan Cableship Contactors V.o.F., Willemstad-N.A.,
in beheer bij Dockwise B.V. 5-2005 verkocht aan Zuid-Afrikaanse
onderneming De Beers Marine (Pty.) Ltd., thuishaven Kaapstad,
ingezet voor diamantwinning, 18-7-2005 (e) vlag: Zuid Afrika,
11-9-2006 (e) herdoopt PEACE IN AFRICA.
12-2011 in beheer bij Debmarine Namibia, Windhoek.
18-11-2012 vlag: Namibië, roepsein V5DX,
herdoopt MAFUTA

Bron: Scheepsfotoruilbeurs, volgende is op 13 april 2013

18 oktober 1993 als DOCK EXPRESS 20
inkomend Nieuwe Waterweg bij Rozenburg

© Bob van Raad - Zeist UIT VERVLOGEN TIJDEN

dock-express-20-18101993-bvr-1