Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart,
tewaterlating op 21 december 2004

Afgezonken als kunstmatig rif

CARPULP
Bouwjaar 1987, imonummer 8414776, grt 6036
Eigenaar Shipping Company Transpulp N.V. & West African Shipping Co. N.V.
Manager Spliethoff Monaco Shipping Co. S.A.M.
Gebouwd Miho Zosensho K.K., Shimizu / 1256
LxBxH 113.01 x 19.03 x 11.28 meter
Vermogen 6000 pk, snelheid 14.0 knoop, vlag , Willemstad/NA, roepsein PJEQ
1-4-1987 opgeleverd

1987 verkocht aan Nikolay Malakov Shipping Co. Ltd.,
herdoopt NIKOLAY MALAKHOV

1995 herdoopt NICOLE GREEN
1996 herdoopt CAPITAINE KERMADEC
1997 herdoopt NIKOLAY MALAKHOV
1998 herdoopt NIUGINI CHIEF

1999 herdoopt NIKOLAY MALAKHOV
2001 herdoopt TAURANGA CHIEF
2002 herdoopt NIKOLAY MALAKHOV

19-7-2004 (e) verkocht aan Kotor Bay Shipping Ltd., Scapsborg,
vlag Noorwegen (NIS), in beheer bij Jacobsen Management AS,
herdoopt KOTOR BAY
13-9-2004 (e) herdoopt SCM TEPUY II
9-9-2006 herdoopt THOR SVENDBORG

2008 in beheer bij SNC Management Co. Ltd., Shanghai,
29-3-2008 herdoopt JACO SPIRIT

2008 in beheer bij Belships (Tianjin) Shipmanagement & Consultancy Co. Ltd., Tianjin, China

2009 verkocht aan Temple Marine Limited, vlag Panama,
in beheer bij Naviera Ulises Ltd., Glyfada Attika, Griekenland,
20-4-2009 (e) herdoopt SCM FEDRA

30-12-2014 (e) beheer bij Star del Caribe C.A., Caracas, Venezuela

4-2015 vlag Venezuela, roepsein YYNO

4-2016 verkocht aan Cahaba Disaster Recovery LLC, Tuscaloosa AL
4-2016 (e) herdoopt KRAKEN

2016 van Trinidad naar Texas gesleept om schoon te maken
2016 schoon gemaakt door The Texas Parks and Wildlife Foundation (TPWF)
en Coastal Conservation Association om afgezonken te worden
als kunstmatig rif in de Golf van Mexico
16-6-2016 (e) broken up

Dat is mogelijk gemaakt door BP, die betaalde na het ongeluk met het
booreiland DEEPWATER HORIZON op 20-4-2010

Scheepsfotoruilbeurs

11 november 2009 aankomst SCM FEDRA te Willemstad, Curaçao

© Kees Bustraan