Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart
Tewaterlating 21 december 2004
10 februari 2019 op de Nieuwe Maas te Rotterdam

Vanochtend vertrok de ‘Arklow Mill’ van de Parkkade
Ze heeft een dikke week pal voor de Ballentent afgemeerd gelegen

Ik genoot van haar vertrek en het gemak hoe de kapitein met groot gemak
zijn schip even rond gooide

Aan gestuntel ga ik mij altijd ergeren maar van goed stuurmanskunst kan ik genieten

© Bert Lamers meer foto




Een dik kwartier na het vertrek van de ‘Arklow Mill’
kwam ineens de ‘SBM Installer’ binnenvaren, waar zou die naartoe gaan?

De Parkkade kon niet want die lag/ligt vol, HAL-kade misschien?
Voor de HAL-kade werd rondgegaan, misschien door de bruggen?

Nee, want na een kwartier kwam ze weer terug en ging de Maashaven in!
Na twintig minuten kwam weer achteruitvarend uit de Maashaven
en vaart nu weer richting Waalhaven

Mijn voorlopige conclusie: de kapitein maakte even een toeristische rondvaart
door Rotterdam voor (waarschijnlijk) enkele gasten aan boord

© Bert Lamers meer foto