Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart,
tewaterlating 21 december 2004
Na verkoop herdoopt

P&O NEDLLOYD CANTERBURY
Bouwjaar 2000, imonummer 9202481, grt 17167
Eigenaar Mira Transport Pte Ltd., Singapore / Reederei Navylloyd A.G.
Manager P&O Nedlloyd B.V., Rotterdam
Gebouwd Hanjin Heavy Industries Co. Ltd., Ulsan / 643
LxBxH 168.72 x 27.20 x 10.25 meter
Motorvermogen 21468 epk / 15785 kW, snelheid 20 knoop, roepsein 9VRK

17-1-2000 tewaterlating
10-4-2000 opgeleverd als MIRA aan Mira Transport Pte. Ltd., Singapore,
in beheer bij Reederei Navylloyd A.G., Bazel.

21-03-2002 herdoopt als P&O NEDLLOYD CANTERBURY

12-4-2003 uit charter bij P&O Nedlloyd en herdoopt YM HAKATA

6-2004 herdoopt als CALA PAESTUM

9-2004 verkocht aan Mira G.m.b.H. & Co, K.G., Hamburg, vlag Liberia,
in beheer bij Horst Zeppenfeld

8-2007 herdoopt als MIRA

14-5-2008 verkocht aan Taurus Beta, Liberia,
beheer Horst Zeppenfeld en Carsten Rehder Schiffsmakler und Reederei G.m.b.H & Co. K.G.
27-10-2008 herdoopt CLOU ISLAND

7-2-2011 herdoopt MOL AMAZONIA
3-2011 in beheer bij Peter Döhle Schiffahrts-K.G.

9-2013 herdoopt CLOU ISLAND
26-9-2013 herdoopt ALIDRA

3-1-2014 verkocht ms ‘Charlotta’ Schiffahrtsgesellschaft m.b.H. & Co. K.G., Liberia,
in beheer bij Peter Döhle Schiffahrts-K.G. 9-2015 vlag: Portugal (MAR)

24-1-2019 verkocht aan Tenora Shipping Ltd., Panama, roepsein 3FZM6,
in beheer bij Victoria Oceanway Ltd., Athene, herdoopt SEA OF LUCK

Informatie Scheepsfotoruilbeurs

P&O NEDLLOYD CANTERBURY uitgaand Port Chalmers 28-8-2002 naar Lyttelton

© Wayne A. Court