Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart
Tewaterlating 21 december 2004
12 maart 2020 kort na vertrek uit Harlingen heeft de VLIELAND
een beschadiging opgelopen, na aanvaring kade, waardoor twee motoren zijn uitgevallen
Het schip is met assistentie van een sleepboot terug naar de haven van Harlingen gebracht

Voor de passagiers wordt vervangend vervoer geregeld door inzet reserveschip MIDSLAND

Het is nog niet bekend wat de schade exact is en wanneer het schip de dienst kan hervatten
Bron: Rederij Doeksen

Tijdens afmeren langs de kade met sleepboothulp

VLIELAND
Bouwjaar 2005, imonummer 9303716, grt 2726
Eigenaar Wilbar Shipping B.V., Harlingen / B.V. Rederij G Doeksen en Zonen
Gebouwd FBMA Aboitiz Babcock Marine Ltd., Cebu / 1018
LxBxH 67.84 x 17.00 x 5.00 meter
Motorvermogen 5056 epk, snelheid 14 knoop, roepsein PD2749



Na de aanvaring met de kade veilig naar de Cruisekade gesleept door

THEO
Bouwjaar 1957, Eni-nummer 02310179, grt 9
Eigenaar A. Tuinman & Zn. Sleepbedrijf, Harlingen
Gebouwd Scheepswerf H. de Haas, Maassluis / 101
LxBxH 18.80 x 5.55 x 2.57 meter
Motor Caterpillar, vermogen 565 epk, snelheid 8 knoop

Voormalige VOORNE
van L. Smit & Co.'s Internationale Havensleepdienst Maatschappij N.V., Rotterdam

18 september 1969 verkocht, herdoopt EERLAND 17
van N.V. Sleepdienst & Transportonderneming G.J. Eerland Lcm Zn., Rotterdam

15 april 2000 verkocht en herdoopt THEO