Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart,
tewaterlating op 21 december 2004
Herdoopt & opgelegd

GLOMAR COMMANDER
Imonummer 7104996
1971 opgeleverd door A/S Storviks Mek. Verksted (47) als BUKKESKJELL
aan Fred. Olsen & Co., Oslo-Noorwegen
Vrachtschip, grt 299, nrt 168,
Lengte 55,43 (48,42) meter, motor 1600 epk, Wichmann

1973 verlengd; grt 364, nrt 216, draagvermogen 817
Lengte 62,01 (55,00) meter

1982 verkocht aan John Braekken, Levanger-Noorwegen, herdoopt TROND

1984 verkocht aan P/R Donn Huginn, Tromsø-Noorwegen,
in beheer bij Nils Olsen, verbouwd tot Stand-By Safety Vessel
1984 herdoopt DONN HUGIN

1992 verkocht aan Simon Møkster Shipping A/S, Stavanger-Noorwegen,
herdoopt STRIL CLIPPER

2003 verkocht aan Team Møkster AS, Stavanger-Noorwegen,
in beheer bij Simon Møkster Shipping A/S.

2008 verkocht aan Møkster Safety AS, Stavanger-Noorwegen,
in beheer bij Simon Møkster Shipping A/S.

2008 verkocht aan Abbey Mist Shipping Company Limited, Panama,
in beheer bij Vestland Marine Sp. z o.o., herdoopt RAMCO CLIPPER

10-2009 verkocht aan GloMar Shipmanagement B.V., Den Helder,
vlag: Panama, roepsein HP9956
12-10-2009 (e) herdoopt GLOMAR COMMANDER
Grt 988, draagvermogen 711

© Marcel Coster



2020 verkocht aan Kelcos Venture Ltd., Panama,
in beheer bij Dick van der Kamp Shipsales B.V.
28-5-2020 vanaf de Eemshaven gearriveerd bij Bogenda Repairs te Ridderkerk

2-6-2020 gearriveerd te Slikkerveer en opgelegd
6-2020 (e) herdoopt COMMANDER I

Informatie Scheepsfotoruilbeurs

GLOMAR COMMANDER op 28-5-2020 Nieuwe Maas te Rotterdam
ter hoogte van de Parkkade met de sleepboten GEPKE (voor) en de GEPKE III (achter)