Voormalig Nederlands zeeschip na slagzij gezonken
Tanker sank in Gulf of Aden
The 'Rama 2' issued a distress signal and sank on June 26, 2017, in the Gulf of Aden,
in positie 13 50N 055 53E, about 130 miles northeast of the easternmost Socotra tip
The tanker developed a list prior to sinking
It was en route to Al Hamriya, coming from Mogadishu
An SAR operation was launched and coordinated by the British Coastguard
with deployment of nearby merchant ships
Bron Vesseltracker.com
SKUTSKÄR
Bouwjaar 1989, imonummer 8819720
28-11-1989 opgeleverd Van der Giessen-de Noord B.V. / 945
aan Van Nievelt, Goudriaan & Co. B.V., Rotterdam, roepsein PHMW
4.059 GT, 2.097 NT, 6.275 DWT, 253 TEU,
G 6.800 M3, B 6.876 M3. 12 knoop
99,55 (93,30) x 17,00 x 8,51 x 6,520 meter
3.275 kW, Normo BRM8, Bergen Diesel AS, Bergen
1993 verkocht aan Coldstream Merchant N.V., Willemstad-N.A.,
in beheer bij Wagenborg Shipping B.V. Delfzijl,
herdoopt COLDSTREAM MERCHANT
8-1996 verkocht aan Ahlmarco N.V., Willemstad-N.A.,
in beheer bij Barber Ship Management A/S,
herdoopt SAXEN, roepsein PJOS
23-1-2006 (e) onder de Nederlandse vlag, thuishaven Rotterdam, roepsein PBCO
17-12-2008 thuishaven Madeira, vlag Portugal, roepsein CQMO
17-2-2011 (e) verkocht aan Aspam Sun Shipping Inc., Panama,
in beheer bij IND-AUST Maritime Pvt. Ltd., Mumbai,
2-2011 herdoopt ASPAM SUN
3-2014 verkocht aan Ocean Aqua Shipping Inc., Panama,
in beheer bij Auburn Shipmanagement JLT, Dubai,
3-2014 herdoopt OCEAN AQUA
21-5-2015 (e) verkocht HF Marine Fleet Inc., Abu Dhabi
vlag Panama, roepsein 3FTW4, herdoopt RAMA 2
Informatie • Scheepsfotoruilbeurs + A. Verhoeff
De SKUTSKÄR op de Nieuwe Waterweg bij Maassluis
© Teun van der Zee
Na ombouw tot tanker als SAXEN
op de Westerschelde ter hoogte van Terneuzen 22 augustus 2006
© Patrick Blankwaard