Finse kustwacht nadat er een uur lang was geprobeerd contact te
zoeken met de bemanning. De kapitein bleek in slaap gevallen.
Met zoeklichten en een helikopter van de kustwacht kon de kapitein uiteindelijk gewekt worden. Als dat niet was gebeurd zou het schip uiteindelijk in de ondiepe wateren bij het eiland Kökar gestrand zijn,
zo meldt de Finse site Yle.fi.
"We hadden al voorbereidingen getroffen om mensen van het schip te redden," zegt een medewerker van de kustwacht. De kapitein is meegenomen door de kustwacht, zijn bloed wordt op alcohol getest.
Het schip heeft inmiddels zijn weg vervolgd. [De Telegraaf]
Eerder op het Noordzeekanaal onderweg naar de Aziëhaven
CROWN MARY
Bouwjaar: 2010, imonummer: 9466219, gt: 2610
Eigenaar: Crown Mary Shipping B.V., Rotterdam
Beheer: W & R Shipping B.V.
Gebouwd: Anqing Zhouyang Shipbuilding Co. Ltd. / 35000601
LxBxH: 88,30 x 12,90 x 5,40 meter
Vermogen: 3000 pk, snelheid: 13,5 knoop
Roepnaam: PBUL, indienst: 03-02-2010
© Marcel Coster – IJmuiden • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE