Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart,
tewaterlating 21 december 2004
Sleepdienst & zwaar transport specialist Muller Dordrecht heeft haar vloot
verder versterkt met de komst van de ASD zeesleper 'En Avant 30'

Door te blijven investeren in een multifunctionele vloot,
probeert Muller Dordrecht zich haar sterke positie in de markt voor nu
en in de toekomst te handhaven

Met deze ASD Anchorhandling sleper, is Muller in staat om zowel klanten in de offshore markt te bedienen, en tevens nog steeds havenassistentie uit te voeren in de havengebieden in en rond Rotterdam

In het kort zijn de specicaties van de 40,70 meter lange 'En Avant 30'
net zo indrukwekkend als de 110-ton trekkracht die zij kan leveren

Het schip is in 2011 gebouwd door scheepswerf Astilleros Armon te Vigo in Spanje
en is uitermate geschikt om een grote diversiteit aan maritieme services te leveren,
zoals; zeeslepen, escorting, anchor handling, brandbestrijding (FIFI 2),
assisteren bij bergingen en het uitvoeren van havenassistenties

De voortstuwing van deze indrukwekkende sleper bestaat uit twee Schottel units type SRP 3030CP (controlled pitch), aangedreven door twee MAN 9L 27/38 motoren van elk 3285 kW

Door haar bunkercapaciteit van 549m3 is ze zeer geschikt voor langere zeesleepreizen

Persbericht Muller Dordrecht

EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motor A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V.
Vermogen 3744 kW / 5086 hp, snelheid 13.0 knoop, roepsein PCUZ

© Jack Bouman