28 november 2018 drooggezet op de binnendijkse locatie Koninklijke Niestern Sander B.V.
na de aanvaring boven Borkum met de PAKSOY 1
EEMS COBALT
Bouwjaar 1993, imonummer 9013062, grt 1666
Eigenaar Eems Cobalt B.V., Delfzijl
Beheer Amasus Support B.V., Delfzijl
Gebouwd Peters Scheepsbouw B.V., Kampen / 432
LxBxH 82,02 x 12,51 x 4,90 meter
Motor Kromhout 8F240 (240x260) 1358 epk / 749 kW, 11 knoop, roepsein PIFO
Eerder bericht • Nederlands zeeschip EEMS COBALT betrokken bij aanvaring
© Bert Romeling
De botsing tussen het Turkse schip PAKSOY 1 en het Delfzijlster schip EEMS COBALT
is te wijten aan slecht zeemanchap van de bemanning van het Turkse schip
Dat zegt de Duitse waterpolitie die onderzoek doet naar de aanvaring
De schepen botsten twee weken geleden op zo'n 18 kilometer boven Schiermonnikoog
Eerder bericht • 16 november 2018 aankomst Eemshaven na aanvaring met de PAKSOY 1
Bad seamanship of 'Paksoy 1' caused collision
The collision between the 'Paksoy 1' and the 'Eems Cobalt' was caused by bad seamanship
of the crew of the Turkish ship according to investigations of the German water police
which was investigating the accident 18 kilometers above Schiermonnikoog
The Turkish ship made a turn at the last moment and hit the 'Eems Cobalt' at starboard side
The 'Eems Cobalt' left Eemshaven on Nov 27 at 10.20 a.m. and arrived at the
Koninklijke Niestern Sander B.V. shipyard in Delfzijl short past noon for repairs
The 'Paksoy 1' was under repair in Emden, where the German police investigated
the case of misconduct
© Bert Romeling