Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart
Tewaterlating 21 december 2004
Tewaterlating 21 december 2004
WOUTER GOEDKOOP
Bouwjaar 1965, grt 56
Eigenaar N.V. Reederij v/h Gebr. Goedkoop, Amsterdam
Gebouwd Arnhemse Scheepsbouw Maatschappij N.V. / 429
LxBxH 24.80 x 6.35 x 3.55 meter
Vermogen 900 pk, snelheid 10.0 knoop
Mutatie
1979 / WOUTER GOEDKOOP
Goedkoop Havensleepdiensten B.V., Amsterdam
1981 / WOUTER GOEDKOOP
Schepenverhuurbedrijf Amsterdam B.V., Amsterdam
Goedkoop Havensleepdiensten B.V.
1994 / Jupiter
Invital Montetug S.A., Montevideo
Wijsmuller B.V., IJmuiden
2000 / Jupiter-I
Uit de collectie Albert Heino
» terug naar KOOPVAARDIJ • Startpagina
Bestemming thuishaven
21 november 2013 te IJmuiden
onderweg naar de Noordersluis met latere bestemming Shipdock
DAMGRACHT
Bouwjaar: 2009, imonummer: 9420784, gt: 13558
Eigenaar: Rederij Damgracht, Amsterdam
Beheer: Spliethoff's Bevrachtingskantoor B.V.
Gebouwd: Jinling Shipyard, Nanjing, China / 60402
LxBxH: 156,93 x 22,80 x 13,25 meter
Vermogen: 11424 pk, snelheid: 17,0 knoop, roepnaam: PBOF
© Marcel Coster • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
onderweg naar de Noordersluis met latere bestemming Shipdock
DAMGRACHT
Bouwjaar: 2009, imonummer: 9420784, gt: 13558
Eigenaar: Rederij Damgracht, Amsterdam
Beheer: Spliethoff's Bevrachtingskantoor B.V.
Gebouwd: Jinling Shipyard, Nanjing, China / 60402
LxBxH: 156,93 x 22,80 x 13,25 meter
Vermogen: 11424 pk, snelheid: 17,0 knoop, roepnaam: PBOF
© Marcel Coster • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
Schrikdraad voor piraten
21 november 2013 in de haven van Harlingen,
wordt er nog hard gewerkt om het schip vaarklaar te maken.
Men is o.a. bezig om anti piraten schrikdraad
om het schip te monteren.
INDUSTRIAL MERCHANT
Bouwjaar 2013, imonummer 9534470, grt 6525
Eigenaar CFL Merchant Beheer B.V., Groningen
(Canada Feeder Lines B.V.)
Manager CFL Ship Management B.V., Utrecht
Gebouwd Peters Shipyards B.V., Kampen / 906
LxBxH 116.26 x 17.80 x 10.50 meter
Vermogen 5435 pk, snelheid 14.0 knoop, roepnaam PCYD
© Karel Eisses
wordt er nog hard gewerkt om het schip vaarklaar te maken.
Men is o.a. bezig om anti piraten schrikdraad
om het schip te monteren.
INDUSTRIAL MERCHANT
Bouwjaar 2013, imonummer 9534470, grt 6525
Eigenaar CFL Merchant Beheer B.V., Groningen
(Canada Feeder Lines B.V.)
Manager CFL Ship Management B.V., Utrecht
Gebouwd Peters Shipyards B.V., Kampen / 906
LxBxH 116.26 x 17.80 x 10.50 meter
Vermogen 5435 pk, snelheid 14.0 knoop, roepnaam PCYD
© Karel Eisses
Aanvang proefvaart
21 november 2013 te IJmuiden voor en uit de Noordersluis
onderweg naar zee voor de proefvaart
ATLANTIC DAWN
Bouwjaar 2013, gt 5465, roepnaam PCUS
Eigenaar Hartman Shipping B.V., Urk
Casco gebouwd Partner Sp.z.o.o., Szczecin (120)
Afgebouwd Hartman Marine Shipbuilding B.V., Urk (8)
© Marcel Coster • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
onderweg naar zee voor de proefvaart
ATLANTIC DAWN
Bouwjaar 2013, gt 5465, roepnaam PCUS
Eigenaar Hartman Shipping B.V., Urk
Casco gebouwd Partner Sp.z.o.o., Szczecin (120)
Afgebouwd Hartman Marine Shipbuilding B.V., Urk (8)
© Marcel Coster • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
Passage Maassluis
21 november 2013 inkomend op de Nieuwe Waterweg
voor de Botlek - Sint Laurenshaven
NASSAUBORG
Bouwjaar: 2006, imonummer: 9248564, gt: 16037
Eigenaar: Eems Holding B.V., Delfzijl
Beheer: Wagenborg Shipping B.V.
Gebouwd: Fujian Mawei Shipbuilding Ltd., Fuzhou / 4364
LxBxH: 174,10 x 22,10 x 12,80 meter
Vermogen: 12880 pk, snelheid: 16,0 knoop, roepnaam: PHDU
© Henk van der Heijden
voor de Botlek - Sint Laurenshaven
NASSAUBORG
Bouwjaar: 2006, imonummer: 9248564, gt: 16037
Eigenaar: Eems Holding B.V., Delfzijl
Beheer: Wagenborg Shipping B.V.
Gebouwd: Fujian Mawei Shipbuilding Ltd., Fuzhou / 4364
LxBxH: 174,10 x 22,10 x 12,80 meter
Vermogen: 12880 pk, snelheid: 16,0 knoop, roepnaam: PHDU
© Henk van der Heijden
Harlingen vandaag
21 november 2013 bij Shipdock B.V.
SCOT CARRIER
Bouwjaar 1997, imonummer 9137208, roepnaam MGMT3
van Scot Carrier Shipping Ltd., Inverness (Scotline Ltd.)
Gebouwd bij IHDA Shipbuilding Service B.V. / 108
Casco gebouwd Societatea Comerciala Navol, Oltenita (108)
Dit is de voormalige Nederlandse DEPENDIA
van C.V. Scheepvaartbedrijf Sander, Delfzijl
8 december 2004 verkocht en herdoopt
© Leo Colman
21 november 2013 in de haven, aardappelen laden
SIERRA MEDOC
bouwjaar: 1994, imonummer: 9076246, gt: 6964
Eigenaar: Pareefers KS (Laskaridis Shipping Co. Ltd.)
Beheer: Seatrade Groningen B.V.
Gebouwd: Shipbuilding Plant nam after 61 Kommunar / 1139
12 februari 1993 kiel gelegd, 21 augustus 1993 te water gelaten,
oktober 1993 opgeleverd als FRIO POSEIDON
LxBxH: 133,95 x 18,00 x 7,88 meter
Vermogen: 6959 pk, snelheid: 16,0 knoop, roepnaam: 3FRE3
Juli 2011 in de Seatrade pool gebracht
21 februari 2012 (GL) herdoopt als SIERRA MODOC
4 juli 2012 vlag Curaçao, thuishaven Willemstad, roepnaam PJHG
3 maart 2013 vlag Malta, met roepletters 9HA3287
herdoopt als SIERRA MEDOC
© Leo Colman
21 november 2013 in de haven van Harlingen,
windmolens lossen uit Esbjerg
ABIS DUISBURG
Bouwjaar 2013, imonummer 9658094, grt 5198
Eigenaar B.V. Beheer ms Abis Duisburg, Harlingen
Manager Abis Shipping Company B.V.
Casco gebouwd bij Partner Shipyard Sp.z.o.o., Szczecin
Afgebouwd bij Ostsee Ausrustungs Gesellshaft (OAG 116)
(Shipkits B.V., Harlingen)
LxBxH 107,95 x 16,00 x 9,30 meter
Vermogen 4324 pk, snelheid 12 knoop, roepnaam PCPT
© Leo Colman
Op sleeptouw naar Rotterdam
Disabled cargo vessel in tow to Rotterdam
On Nov 20, 2013, the "CFL Perfect" which previously had
encountered engine problems and was docked in Brest,
was taken in tow by the tug "En Avant 1" and proceeded into
the Bay of Biscay being bound for Rotterdam for repairs.
Op 20 november 2013, de "CFL Perfect" die eerder motorproblemen
had ondervonden en werd aangemeerd in Brest, werd op sleeptouw
genomen door de sleepboot "En Avant 1" met bestemming Rotterdam
voor reparaties.
Eerder aankomst in de Eemshaven, kwam van Teesport (UK)
CFL PERFECT
Bouwjaar 2009, imonummer 9371854, grt 4106
Eigenaar B.V. Scheepvaartonderneming CFL Perfect, Groningen
(Canada Feeder Lines B.V.)
Manager CFL Ship Management B.V., Utrecht
Gebouwd Peters Shipyards B.V., Kampen / 818
LxBxH 118.90 x 13.35 x 9.10 meter
Vermogen 2692 pk, snelheid 11.5 knoop, roepnaam PBTA
© Bert Romeling
On Nov 20, 2013, the "CFL Perfect" which previously had
encountered engine problems and was docked in Brest,
was taken in tow by the tug "En Avant 1" and proceeded into
the Bay of Biscay being bound for Rotterdam for repairs.
Op 20 november 2013, de "CFL Perfect" die eerder motorproblemen
had ondervonden en werd aangemeerd in Brest, werd op sleeptouw
genomen door de sleepboot "En Avant 1" met bestemming Rotterdam
voor reparaties.
Eerder aankomst in de Eemshaven, kwam van Teesport (UK)
CFL PERFECT
Bouwjaar 2009, imonummer 9371854, grt 4106
Eigenaar B.V. Scheepvaartonderneming CFL Perfect, Groningen
(Canada Feeder Lines B.V.)
Manager CFL Ship Management B.V., Utrecht
Gebouwd Peters Shipyards B.V., Kampen / 818
LxBxH 118.90 x 13.35 x 9.10 meter
Vermogen 2692 pk, snelheid 11.5 knoop, roepnaam PBTA
© Bert Romeling
Joint venture voor offshore kabelinstallatie
Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis)
en Koninklijke Volker Wessels Stevin N.V. (VolkerWessels)
hebben de krachten gebundeld op het gebied van offshore
kabelinstallatiewerken in de vorm van een 50/50 joint venture.
Door de samenwerking ontstaat een sterke partij die met haar
gecombineerde kennis en materieel gericht in kan spelen op
groei in de markt voor offshore kabelinstallatiewerken,
met name op het gebied van offshore windparken.
De joint venture wordt gevormd door Visser & Smit Marine
Contracting Holding B.V. (VSMC), waarin Boskalis en VolkerWessels
elk een 50% belang hebben via respectievelijk Boskalis Offshore
Subsea Contracting B.V. en VWS Civil and Offshore Constructions B.V.
VSMC zal de beschikking hebben over twee kabellegschepen,
te weten de Stemat Spirit en de Ndurance.
De Ndurance wordt naar verwachting eind dit jaar opgeleverd.
Beide schepen zijn voorzien van DP klasse 2 met een kabeldraaitafelcapaciteit van circa 5.000 ton.
Boskalis en VolkerWessels zien veel potentie in de samenwerking
gelet op de ontwikkelingen in de markt, de sterke marktpositie
van VSMC en de kracht door kennis en materieel te combineren.
Boskalis en VolkerWessels werken al enkele jaren succesvol op
projectbasis samen bij onder meer de installatie van
elektriciteitskabels voor omvangrijke offshore windparken als
Nordsee Ost en Meerwind in Duitsland en Westermost Rough en
Humber Gateway in het Verenigd Koninkrijk.
Uitgaand Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland
STEMAT SPIRIT
Bouwjaar 2010, imonummer 9496458, grt 5551
Eigenaar Stemat Marine Services B.V., Rotterdam
Gebouwd Taizhou Xing Gang Shipbuilding Co. Ltd. / 331
LxBxH 90.00 x 28.00 x 5.28 meter, roepnaam PBSO
© Kees Torn
en Koninklijke Volker Wessels Stevin N.V. (VolkerWessels)
hebben de krachten gebundeld op het gebied van offshore
kabelinstallatiewerken in de vorm van een 50/50 joint venture.
Door de samenwerking ontstaat een sterke partij die met haar
gecombineerde kennis en materieel gericht in kan spelen op
groei in de markt voor offshore kabelinstallatiewerken,
met name op het gebied van offshore windparken.
De joint venture wordt gevormd door Visser & Smit Marine
Contracting Holding B.V. (VSMC), waarin Boskalis en VolkerWessels
elk een 50% belang hebben via respectievelijk Boskalis Offshore
Subsea Contracting B.V. en VWS Civil and Offshore Constructions B.V.
VSMC zal de beschikking hebben over twee kabellegschepen,
te weten de Stemat Spirit en de Ndurance.
De Ndurance wordt naar verwachting eind dit jaar opgeleverd.
Beide schepen zijn voorzien van DP klasse 2 met een kabeldraaitafelcapaciteit van circa 5.000 ton.
Boskalis en VolkerWessels zien veel potentie in de samenwerking
gelet op de ontwikkelingen in de markt, de sterke marktpositie
van VSMC en de kracht door kennis en materieel te combineren.
Boskalis en VolkerWessels werken al enkele jaren succesvol op
projectbasis samen bij onder meer de installatie van
elektriciteitskabels voor omvangrijke offshore windparken als
Nordsee Ost en Meerwind in Duitsland en Westermost Rough en
Humber Gateway in het Verenigd Koninkrijk.
Uitgaand Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland
STEMAT SPIRIT
Bouwjaar 2010, imonummer 9496458, grt 5551
Eigenaar Stemat Marine Services B.V., Rotterdam
Gebouwd Taizhou Xing Gang Shipbuilding Co. Ltd. / 331
LxBxH 90.00 x 28.00 x 5.28 meter, roepnaam PBSO
© Kees Torn
Voormalige Stena Discovery
11 november 2013 in de Caracas Bay, Curaçao
Helemaal opgeknapt en volgens de gids voor de verkoop
HSS DISCOVERY
Bouwjaar 1996, imonummer 9107590, roepnaam YYLR
Eigenaar Albamar Shipping Company - Venezuela C.A. (Ferrymar)
Manager Marine Outsourcing C.A.
Gebouwd bij Finyards Ltd. Rauma, Finland
Vlag Venezuela – Puerto La Cruz
Eerst 1997 t/m 2009 als 'Stena Discovery'
Opgelegd in Belfast januar1 2007 t/m september 2009
© Jan Scheurwater
Helemaal opgeknapt en volgens de gids voor de verkoop
HSS DISCOVERY
Bouwjaar 1996, imonummer 9107590, roepnaam YYLR
Eigenaar Albamar Shipping Company - Venezuela C.A. (Ferrymar)
Manager Marine Outsourcing C.A.
Gebouwd bij Finyards Ltd. Rauma, Finland
Vlag Venezuela – Puerto La Cruz
Eerst 1997 t/m 2009 als 'Stena Discovery'
Opgelegd in Belfast januar1 2007 t/m september 2009
© Jan Scheurwater
Verkocht, herdoopt
21 november 2013 in de Waalhaven, Rotterdam
FLINTERHUNZE
Bouwjaar: 2001, imonummer: 9224116, gt: 2548
Eigenaar: Flinterhunze B.V., Groningen
Beheer: Flinter Ship Management B.V., Rotterdam
Gebouwd: Tille Scheepsbouw B.V., Kootstertille / 335
LxBxH: 91,25 x 13,75 x 6,25 meter
Vermogen: 2652 pk, snelheid: 13,0 knoop
Roepnaam: PFBK, indienst: 29 oktober 2005
6 januari 2001 opgeleverd als HUNZEDIJK te Amsterdam
aan C.V. Scheepvaartonderneming m.s. “Hunzedijk”, Groningen,
in beheer bij Navigia Shipping B.V., Groningen
2005 verkocht aan “Flinterhunze” B.V.
in beheer bij Flinter Shipping B.V.
22 mei 2013 gearriveerd bij Rhenus Logistics B.V.
in de Waalhaven, Rotterdam.
November 2013 verkocht aan Windle Shipping Company Ltd., London,
herdoopt als VANGUARD
Thuishaven Peel, vlag Isle of Man, roepnaam 2HB47
Update
21 november 2013 de VANGUARD ex 'Flinterhunze' als
"dood" schip versleept van Waalhaven Pier 1 Rhenus Logistics
naar Ridderkerk-Bolnes - Werf Dockside door twee sleepboten.
Loods was aan 12.00 uur aan boord en passage Erasmusbrug besteld
voor 13.30 uur.
Ze was op 25 mei 2013 aangekomen in de Waalhaven vanuit Ceuta.
© Barry van der Meijden
FLINTERHUNZE
Bouwjaar: 2001, imonummer: 9224116, gt: 2548
Eigenaar: Flinterhunze B.V., Groningen
Beheer: Flinter Ship Management B.V., Rotterdam
Gebouwd: Tille Scheepsbouw B.V., Kootstertille / 335
LxBxH: 91,25 x 13,75 x 6,25 meter
Vermogen: 2652 pk, snelheid: 13,0 knoop
Roepnaam: PFBK, indienst: 29 oktober 2005
6 januari 2001 opgeleverd als HUNZEDIJK te Amsterdam
aan C.V. Scheepvaartonderneming m.s. “Hunzedijk”, Groningen,
in beheer bij Navigia Shipping B.V., Groningen
2005 verkocht aan “Flinterhunze” B.V.
in beheer bij Flinter Shipping B.V.
22 mei 2013 gearriveerd bij Rhenus Logistics B.V.
in de Waalhaven, Rotterdam.
November 2013 verkocht aan Windle Shipping Company Ltd., London,
herdoopt als VANGUARD
Thuishaven Peel, vlag Isle of Man, roepnaam 2HB47
Update
21 november 2013 de VANGUARD ex 'Flinterhunze' als
"dood" schip versleept van Waalhaven Pier 1 Rhenus Logistics
naar Ridderkerk-Bolnes - Werf Dockside door twee sleepboten.
Loods was aan 12.00 uur aan boord en passage Erasmusbrug besteld
voor 13.30 uur.
Ze was op 25 mei 2013 aangekomen in de Waalhaven vanuit Ceuta.
© Barry van der Meijden
Thuishaven Delfzijl
7 november 2013, gemeerd aan de Arnekade te Middelburg
EEMS SPACE
Bouwjaar: 2010, imonummer: 9503536, gt: 1862
Eigenaar: Eems Space B.V., Delfzijl (Chr. Kornet & Zn. B.V.)
Beheer: Amasus Shipping B.V., Delfzijl
Gebouwd: 189 Shipyard, Hai Phong City/Vietnam / 260002
LxBxH: 87,20 x 11,39 x 5,80 meter
Vermogen: 1500 pk, snelheid: 10,0 knoop, roepnaam: PHPM
© Barry van der Meijden
EEMS SPACE
Bouwjaar: 2010, imonummer: 9503536, gt: 1862
Eigenaar: Eems Space B.V., Delfzijl (Chr. Kornet & Zn. B.V.)
Beheer: Amasus Shipping B.V., Delfzijl
Gebouwd: 189 Shipyard, Hai Phong City/Vietnam / 260002
LxBxH: 87,20 x 11,39 x 5,80 meter
Vermogen: 1500 pk, snelheid: 10,0 knoop, roepnaam: PHPM
© Barry van der Meijden
Voormalige Smit Enterprise
20 november 2013 in de Lekhaven te Rotterdam
CHRISTOS XXII
Bouwjaar 1972, imonummer 7230135, grt 545
Eigenaar Christos XXII Spanopoulos Tugs Maritime Co., Griekenland
Werf N.V. Scheepswerven v/h H.H. Bodewes / 702
Vermogen 6.000 pk, snelheid 14,0 knoop
Eerst:
1972 / SMIT ENTERPRISE
Smit Enterprise N.V., Willemstad Smit Int. (Antilles) N.V.
1983 / Smit Colombo
Smit Int. South East Asia Pte Ltd., Nassau
1992 / Banckert
Eigenaar: Bergingsbedrijf van den Akker B.V., Nassau
1996 / BANCKERT
B.V. Bergings- & Transportbedrijf van den Akker, Vlissingen
2000 / BANCKERT
Smit Union Coastal Towage B.V., Vlissingen
7 juli 2003 thuishaven veranderd Antwerpen
Augustus 2010 verkocht, herdoopt
© Koos Goudriaan
CHRISTOS XXII
Bouwjaar 1972, imonummer 7230135, grt 545
Eigenaar Christos XXII Spanopoulos Tugs Maritime Co., Griekenland
Werf N.V. Scheepswerven v/h H.H. Bodewes / 702
Vermogen 6.000 pk, snelheid 14,0 knoop
Eerst:
1972 / SMIT ENTERPRISE
Smit Enterprise N.V., Willemstad Smit Int. (Antilles) N.V.
1983 / Smit Colombo
Smit Int. South East Asia Pte Ltd., Nassau
1992 / Banckert
Eigenaar: Bergingsbedrijf van den Akker B.V., Nassau
1996 / BANCKERT
B.V. Bergings- & Transportbedrijf van den Akker, Vlissingen
2000 / BANCKERT
Smit Union Coastal Towage B.V., Vlissingen
7 juli 2003 thuishaven veranderd Antwerpen
Augustus 2010 verkocht, herdoopt
© Koos Goudriaan
Delfzijl gespot
20 november 2013 afgemeerd aan de W & B terminal te Delfzijl,
kwam van Newport (UK) en vertrok in de namiddag naar Sluiskil
© Bert Romeling
ARKLOW RANGER
Bouwjaar: 2002, imonummer: 9250438, gt: 2999
Eigenaar: Arklow Shipping Nederland B.V., Rotterdam
Gebouwd: Scheepswerf Bijlsma B.V., Lemmer / 701
LxBxH: 89,95 x 14,45 x 7,35 meter
Vermogen: 2448 pk, snelheid: 12,5 knoop, roepnaam: PBHN
kwam van Newport (UK) en vertrok in de namiddag naar Sluiskil
© Bert Romeling
ARKLOW RANGER
Bouwjaar: 2002, imonummer: 9250438, gt: 2999
Eigenaar: Arklow Shipping Nederland B.V., Rotterdam
Gebouwd: Scheepswerf Bijlsma B.V., Lemmer / 701
LxBxH: 89,95 x 14,45 x 7,35 meter
Vermogen: 2448 pk, snelheid: 12,5 knoop, roepnaam: PBHN
Update 'Havenkade'
Een nieuwe rubriek,
met daarin actueel de laatste update van 'Havenkade',
deze fraaie website toont sinds kort de foto's op groot formaat
EXPLORER
Bouwjaar 2012, imonummer 9545077, gt 22400, roepletter 9HA2941
Eigenaar Fiord Shipholding Company, Valletta, Malta
Manager Leros Management Ltd.
Shipyard Dae Sun Shipbuilding & Engineering Co Ltd.,
Puan South Korea (SB539)
L x b x h 180.40 x 30.00 x 14.40 meter
Engine Man B&W Type: 6S42MC, power 6480 kw, speed 14.6 kn
© Jack Bouman meer op • HAVENKADE
met daarin actueel de laatste update van 'Havenkade',
deze fraaie website toont sinds kort de foto's op groot formaat
EXPLORER
Bouwjaar 2012, imonummer 9545077, gt 22400, roepletter 9HA2941
Eigenaar Fiord Shipholding Company, Valletta, Malta
Manager Leros Management Ltd.
Shipyard Dae Sun Shipbuilding & Engineering Co Ltd.,
Puan South Korea (SB539)
L x b x h 180.40 x 30.00 x 14.40 meter
Engine Man B&W Type: 6S42MC, power 6480 kw, speed 14.6 kn
© Jack Bouman meer op • HAVENKADE
Bestemming thuishaven
20 november 2013 te IJmuiden vanuit de Middensluis
onderweg naar Texel.
Ze was even in Amsterdam geweest voor een dokbeurt
SCHULPENGAT
Bouwjaar: 1990, imonummer: 8802313, gt: 8311
Eigenaar: Texel's Eigen Stoomboot Onderneming N.V., Texel
Gebouwd: Verolme Scheepswerf Heusden B.V. / 1012
LxBxH: 110,40 x 18,70 x 6,96 meter
Vermogen: 11298 pk, snelheid: 12,0 knoop, roepnaam: PHJY
© Ruud Coster • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
onderweg naar Texel.
Ze was even in Amsterdam geweest voor een dokbeurt
SCHULPENGAT
Bouwjaar: 1990, imonummer: 8802313, gt: 8311
Eigenaar: Texel's Eigen Stoomboot Onderneming N.V., Texel
Gebouwd: Verolme Scheepswerf Heusden B.V. / 1012
LxBxH: 110,40 x 18,70 x 6,96 meter
Vermogen: 11298 pk, snelheid: 12,0 knoop, roepnaam: PHJY
© Ruud Coster • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
Thuishaven Breskens
20 november 2013 in de Lekhaven te Rotterdam
VOS SYMPATHY
Bouwjaar 1982, imonummer 8107177, grt 2567
Eigenaar Vos Sympathy B.V., Breskens
Manager Vroon Offshore Services B.V., Den Helder
Gebouwd Ulstein Hatlo A/S, Ulsteinvik / 178
LxBxH 77.91 x 17.51 x 7.32 meter
Vermogen 6120 pk, snelheid 14.0 knoop, roepnaam PHDJ
© Koos Goudriaan
VOS SYMPATHY
Bouwjaar 1982, imonummer 8107177, grt 2567
Eigenaar Vos Sympathy B.V., Breskens
Manager Vroon Offshore Services B.V., Den Helder
Gebouwd Ulstein Hatlo A/S, Ulsteinvik / 178
LxBxH 77.91 x 17.51 x 7.32 meter
Vermogen 6120 pk, snelheid 14.0 knoop, roepnaam PHDJ
© Koos Goudriaan
Vaart in de Seatrade-pool
20 november 2013 inkomend op de Nieuwe Waterweg bij Maassluis
EASTERN BAY
Bouwjaar: 1997, imonummer: 9143752, gt: 8917
Eigenaar: Eastern Bay Schifffahrtsgesellschaft.mbH & Co. KG
Beheer: Seatrade Groningen B.V.
Gebouwd: Kitanihon Zosen K.K., Hachinohe / 310
LxBxH: 143,00 x 22,02 x 13,00 meter
Vermogen: 13089 pk, snelheid: 19,5 knoop, thuishaven: Monrovia
© Henk van der Heijden
EASTERN BAY
Bouwjaar: 1997, imonummer: 9143752, gt: 8917
Eigenaar: Eastern Bay Schifffahrtsgesellschaft.mbH & Co. KG
Beheer: Seatrade Groningen B.V.
Gebouwd: Kitanihon Zosen K.K., Hachinohe / 310
LxBxH: 143,00 x 22,02 x 13,00 meter
Vermogen: 13089 pk, snelheid: 19,5 knoop, thuishaven: Monrovia
© Henk van der Heijden
Voormalige P&O Nedlloyd Encounter
20 november 2013
inkomend op de Nieuwe Waterweg bij Maassluis-west
SANTA REBECCA
Bouwjaar 2002, imonummer 9227302, grt 45803
Eigenaar Kommanditgesellschaft
ms Santa Rebecca Offen Reederei GmbH & Co., Hamburg
(Reederei Claus-Peter Offen GmbH & Co.)
Gebouwd Samsung Heavy Industries Co. Ltd. / 1358
LxBxH 281.03 x 32.32 x 15.54 meter
Vermogen 70012 pk, snelheid 25.0 knoop
© Frans de Lijster
16 april 2002 te Shanghai als P&O Nedlloyd Encounter
in charter bij P&O Nedlloyd B.V., Rotterdam
19 januari 2006 te Rotterdam herdoopt Maersk Dacartur
Maart 2010 herdoopt Santa Rebecca
inkomend op de Nieuwe Waterweg bij Maassluis-west
SANTA REBECCA
Bouwjaar 2002, imonummer 9227302, grt 45803
Eigenaar Kommanditgesellschaft
ms Santa Rebecca Offen Reederei GmbH & Co., Hamburg
(Reederei Claus-Peter Offen GmbH & Co.)
Gebouwd Samsung Heavy Industries Co. Ltd. / 1358
LxBxH 281.03 x 32.32 x 15.54 meter
Vermogen 70012 pk, snelheid 25.0 knoop
© Frans de Lijster
16 april 2002 te Shanghai als P&O Nedlloyd Encounter
in charter bij P&O Nedlloyd B.V., Rotterdam
19 januari 2006 te Rotterdam herdoopt Maersk Dacartur
Maart 2010 herdoopt Santa Rebecca
IJmond gespot
20 november 2013 op het Noordzeekanaal
vanaf Shipdock onderweg naar Aberdeen
HIGHLAND KNIGHT
Bouwjaar 2013, imonummer 9643855, roepnaam 2FUD3
Eigenaar / Manager Gulf Offshore NS Ltd., Aberdeen
© Marcel Coster • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
vanaf Shipdock onderweg naar Aberdeen
HIGHLAND KNIGHT
Bouwjaar 2013, imonummer 9643855, roepnaam 2FUD3
Eigenaar / Manager Gulf Offshore NS Ltd., Aberdeen
© Marcel Coster • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE